Veelgestelde vragen

  • Hoe vraag ik extra postbussen aan voor mijn bestaande Zorgmail account?

    Het aanvragen van extra postbussen of opzeggen van bestaande postbussen van zorgverleners kunt u doen middels het invullen van een mutatieformulier. Voor praktijkondersteuners kan geen postbus worden aangevraagd, dit kan alleen voor zorgverleners met een eigen AGB-code.

    Wilt u toch voor uw praktijkondersteuners Zorgmail en secure e-mail afsluiten neemt u dan contact op met onze administratie. Bij voorkeur door een e-mail te sturen naar administratie@rijnmondnet.nl of telefonisch (088-2820010)

  • Ik betaal via automatische incasso, maar heb nu ook zelf het bedrag overgemaakt.

    Onder aan uw factuur staat de voor u geldende betalingsconditie. Standaard is dit een automatische incasso, welke door St. RijnmondNet doorgaans binnen 14 dagen van uw rekening wordt afgeschreven. Mocht u onverhoopt ook zelf nog een bedrag hebben overgemaakt, dan zorgen wij ervoor dat u dit binnen 30 dagen weer krijgt teruggestort.

  • Ik heb een technisch probleem met mijn zorgmailaansluiting.

    Voor technische problemen of vragen over de functionaliteit van Zorgmail verwijzen wij u graag naar onze helpdesk op telefoonnummer 088-2820000 of per e-mail helpdesk@rijnmondnet.nl

  • Ik draag mijn praktijk over.

    Indien de praktijk door iemand anders wordt overgenomen, moet de nieuwe klant onderstaande stappen volgen:

    Stap 1. Ga naar www.zorgmail.nl
    Stap 2. Kies de optie “wijziging doorgeven” onder de kop “contact”.
    Stap 3. Vul uw gegevens in (mutatie categorie: beëindiging of overname praktijk) en bij de opmerkingen de naam van praktijk of zorgverlener.

    Er worden géén extra abonnementskosten in rekening gebracht bij een overname. Abonnementskosten voor het lopende jaar zullen onderling verrekend moeten worden. U dient wel rekening te houden met éénmalige implementatiekosten.

  • Ik wil mijn ZorgMail abonnement opzeggen.

    Opzegging dient ten minste drie maanden voor het einde van de contractperiode te geschieden door middel van een mutatieformulier.

  • Mijn gegevens op de factuur kloppen niet:

    Bij onze jaarlijkse facturatie gebruiken wij de gegevens die u via het aanmeldformulier heeft opgegeven. Wijzigingen in uw adres of bankrekeningnummer dient u te allen tijde via een mutatieformulier aan te leveren. Dit mutatieformulier vindt u op de website www.zorgmail.nl bij het kopje contact/doorgeven mutaties. Dit geldt ook voor een opzegging of overname van uw praktijk, toevoeging of afmelding van zorgverleners of bij wisseling van uw informatiesysteem.

  • Ik ben mijn inloggegevens van ZorgMail vergeten?

    U dient contact op te nemen met Customer Support van VANAD Ennovation (010-2881617).

  • Hoe meld ik mij aan voor ZorgMail of andere producten/diensten?

    U dient contact op te nemen met Stichting RijnmondNet (088 – 282 00 10).

  • Wat is Zorgmail / Lifelink?

    Zorgmail, vroeger ook wel bekend als Lifeline of Edifact, zorgt voor de geautomatiseerde uitwisseling van informatie tussen informatiesystemen: Application-to-Application (EDI). Alle correspondentie van specialisten, ziekenhuizen, GGZ en in toenemende mate wordt via Edifact verzonden en is daarmee over te nemen in alle HIS-informatiesystemen. Dit geldt eveneens voor de ongeveer 250.000 berichten van de CHPR en andere HDS-en in het werkgebied van Rijnmondnet.

    Lifelink is communicatiesoftware die niet standaard met ieder informatiesysteem meegeleverd wordt. Om de koppeling tussen uw informatiesysteem en Zorgmail mogelijk te maken dient er vaak ook een abonnement Lifelink afgesloten te worden.


Participanten