Veelgestelde vragen over POINT

Zoek in de veelgestelde vragen

Alle veelgestelde vragen per categorie

Afdeling (1)

Je kan deze medewerkers vinden door bij medewerker accounts een CSV-export te doen.
Klik op Zoeken.
Dan krijg je volgend scherm:

Exporteer vervolgens naar CSV.

In kolom L staat de primaire afdeling en in kolom M staan de overige afdelingen waar toegang toe gegeven is.

Deze export kan ook gebruikt worden om medewerkeraccounts up to date te maken.
Kijk hiervoor ook bij “Hoe hou ik Medewerkersaccounts up to date?”.

Beheer (4)

Contacteer de hoofdgebruiker in je organisatie om je account te deblokkeren. Indien dat niet mogelijk is, kan je via je POINT startscherm vragen om het account te ontblokken. Het is organisatieafhankelijk waar deze email terechtkomt: intern of bij helpdesk@rijnmondNet.nl.

Een account deblokkeren kan op verschillende manieren

  1. Via Beheer – Meerdere accounts (de)blokkeren/verwijderen

    Vink De-Blokkeren/Verwijderen aan.
    Druk op zoeken en alle geblokkeerde accounts zijn direct zichtbaar.
    Vink de betrokken medewerker aan en klik op deblokkeren.
    Koppel dit terug aan de medewerker.
  2. Via Beheer – Medewerkers – Tabblad – Account

    Bij de geblokkeerde medewerker staat er een vinkje naast “Medewerker is geblokkeerd”.
    Dit vinkje wegklikken lost het blokkeren op.
    Koppel dit terug aan de medewerker.
  3. Volg de instructies van de systeem “De-blokkeren aangevraagd” e-mail

Er zijn 2 manieren:

  1. CSV File
    – Ga naar Beheer – Medewerkers
    – Alle medewerkersaccount kunnen middels CSV-export naar excel gezet worden.
    – Klik op Zoeken.Dan krijg je volgend scherm

    Exporteer vervolgens naar CSV.


    In kolom P staat de laatste login datum. Velden die hier leeg zijn, hebben nooit ingelogd. Je kan filteren op vb. alles ouder dan 1 jaar en kijken of die accounts kunnen verwijderd worden.
  2. Beheer – meerdere accounts (de)blokkeren

    Handig als het niet zoveel accounts betreft. Ga naar


    Een lijst met Naam- Gebruikersnaam en Laatst ingelogd wordt zichtbaar.
    Je kan aanvinken wie er verwijderd dient te worden.

Dit kan enkel op medewerkers niveau aangezet worden.
Ga naar Beheer  –  Medewerkers

zoek op naam, ga naar het tabblad “Account”  en dan


Vink dit aan. De medewerker ontvangt om 12 uur en om een 16 uur een email met een overzicht van alle openstaande signaleringen.
In het onderwerp van de e-mail staat de datum van de signalering en het aantal openstaande signaleringen.

Je kan deze medewerkers vinden door bij medewerker accounts een CSV-export te doen.
Klik op Zoeken.
Dan krijg je volgend scherm:

Exporteer vervolgens naar CSV.

In kolom L staat de primaire afdeling en in kolom M staan de overige afdelingen waar toegang toe gegeven is.

Deze export kan ook gebruikt worden om medewerkeraccounts up to date te maken.
Kijk hiervoor ook bij “Hoe hou ik Medewerkersaccounts up to date?”.

Communicatiejournaal (2)

Dit kan enkel op medewerkers niveau aangezet worden.
Ga naar Beheer  –  Medewerkers

zoek op naam, ga naar het tabblad “Account”  en dan


Vink dit aan. De medewerker ontvangt om 12 uur en om een 16 uur een email met een overzicht van alle openstaande signaleringen.
In het onderwerp van de e-mail staat de datum van de signalering en het aantal openstaande signaleringen.

Ja dat kan.
– De email notificatie van signaleringen moet actief per medewerker worden aangezet.
– Dit kan gevraagd worden aan de hoofdgebruiker.
– Als hoofdgebruiker kan je kijken bij de vraag “Hoe zet ik de email notificatie aan?”.

Data (1)

Er zijn 2 manieren:

  1. CSV File
    – Ga naar Beheer – Medewerkers
    – Alle medewerkersaccount kunnen middels CSV-export naar excel gezet worden.
    – Klik op Zoeken.Dan krijg je volgend scherm

    Exporteer vervolgens naar CSV.


    In kolom P staat de laatste login datum. Velden die hier leeg zijn, hebben nooit ingelogd. Je kan filteren op vb. alles ouder dan 1 jaar en kijken of die accounts kunnen verwijderd worden.
  2. Beheer – meerdere accounts (de)blokkeren

    Handig als het niet zoveel accounts betreft. Ga naar


    Een lijst met Naam- Gebruikersnaam en Laatst ingelogd wordt zichtbaar.
    Je kan aanvinken wie er verwijderd dient te worden.

Deblokkeren (1)

Contacteer de hoofdgebruiker in je organisatie om je account te deblokkeren. Indien dat niet mogelijk is, kan je via je POINT startscherm vragen om het account te ontblokken. Het is organisatieafhankelijk waar deze email terechtkomt: intern of bij helpdesk@rijnmondNet.nl.

Een account deblokkeren kan op verschillende manieren

  1. Via Beheer – Meerdere accounts (de)blokkeren/verwijderen

    Vink De-Blokkeren/Verwijderen aan.
    Druk op zoeken en alle geblokkeerde accounts zijn direct zichtbaar.
    Vink de betrokken medewerker aan en klik op deblokkeren.
    Koppel dit terug aan de medewerker.
  2. Via Beheer – Medewerkers – Tabblad – Account

    Bij de geblokkeerde medewerker staat er een vinkje naast “Medewerker is geblokkeerd”.
    Dit vinkje wegklikken lost het blokkeren op.
    Koppel dit terug aan de medewerker.
  3. Volg de instructies van de systeem “De-blokkeren aangevraagd” e-mail

Financiële administratie (5)

Hiervoor kunt u contact opnemen met administratie@rijnmondnet.nl.

Een gewenste wijziging, bijvoorbeeld van uw contactgegevens of uw contract, kunt u doorgeven via pointregiobeheer@rijnmondnet.nl

Neem hiervoor contact op met pointregiobeheer@rijnmondnet.nl, zij sturen het aanmeldformulier door.

Om transferdossiers te kunnen versturen en/of ontvangen is het noodzakelijk om een Enovation POINT abonnement af te sluiten. Het is niet mogelijk om slechts vermeld te worden.

Neem hiervoor contact op met pointregiobeheer@rijnmondnet.nl. In uw huidige contract is uw opzegtermijn te vinden.

Gebruiker (2)

Contacteer de hoofdgebruiker in je organisatie om je account te deblokkeren. Indien dat niet mogelijk is, kan je via je POINT startscherm vragen om het account te ontblokken. Het is organisatieafhankelijk waar deze email terechtkomt: intern of bij helpdesk@rijnmondNet.nl.

Een account deblokkeren kan op verschillende manieren

  1. Via Beheer – Meerdere accounts (de)blokkeren/verwijderen

    Vink De-Blokkeren/Verwijderen aan.
    Druk op zoeken en alle geblokkeerde accounts zijn direct zichtbaar.
    Vink de betrokken medewerker aan en klik op deblokkeren.
    Koppel dit terug aan de medewerker.
  2. Via Beheer – Medewerkers – Tabblad – Account

    Bij de geblokkeerde medewerker staat er een vinkje naast “Medewerker is geblokkeerd”.
    Dit vinkje wegklikken lost het blokkeren op.
    Koppel dit terug aan de medewerker.
  3. Volg de instructies van de systeem “De-blokkeren aangevraagd” e-mail

Ja dat kan.
– De email notificatie van signaleringen moet actief per medewerker worden aangezet.
– Dit kan gevraagd worden aan de hoofdgebruiker.
– Als hoofdgebruiker kan je kijken bij de vraag “Hoe zet ik de email notificatie aan?”.

Hoofdgebruiker (4)

Contacteer de hoofdgebruiker in je organisatie om je account te deblokkeren. Indien dat niet mogelijk is, kan je via je POINT startscherm vragen om het account te ontblokken. Het is organisatieafhankelijk waar deze email terechtkomt: intern of bij helpdesk@rijnmondNet.nl.

Een account deblokkeren kan op verschillende manieren

  1. Via Beheer – Meerdere accounts (de)blokkeren/verwijderen

    Vink De-Blokkeren/Verwijderen aan.
    Druk op zoeken en alle geblokkeerde accounts zijn direct zichtbaar.
    Vink de betrokken medewerker aan en klik op deblokkeren.
    Koppel dit terug aan de medewerker.
  2. Via Beheer – Medewerkers – Tabblad – Account

    Bij de geblokkeerde medewerker staat er een vinkje naast “Medewerker is geblokkeerd”.
    Dit vinkje wegklikken lost het blokkeren op.
    Koppel dit terug aan de medewerker.
  3. Volg de instructies van de systeem “De-blokkeren aangevraagd” e-mail

Er zijn 2 manieren:

  1. CSV File
    – Ga naar Beheer – Medewerkers
    – Alle medewerkersaccount kunnen middels CSV-export naar excel gezet worden.
    – Klik op Zoeken.Dan krijg je volgend scherm

    Exporteer vervolgens naar CSV.


    In kolom P staat de laatste login datum. Velden die hier leeg zijn, hebben nooit ingelogd. Je kan filteren op vb. alles ouder dan 1 jaar en kijken of die accounts kunnen verwijderd worden.
  2. Beheer – meerdere accounts (de)blokkeren

    Handig als het niet zoveel accounts betreft. Ga naar


    Een lijst met Naam- Gebruikersnaam en Laatst ingelogd wordt zichtbaar.
    Je kan aanvinken wie er verwijderd dient te worden.

Dit kan enkel op medewerkers niveau aangezet worden.
Ga naar Beheer  –  Medewerkers

zoek op naam, ga naar het tabblad “Account”  en dan


Vink dit aan. De medewerker ontvangt om 12 uur en om een 16 uur een email met een overzicht van alle openstaande signaleringen.
In het onderwerp van de e-mail staat de datum van de signalering en het aantal openstaande signaleringen.

Je kan deze medewerkers vinden door bij medewerker accounts een CSV-export te doen.
Klik op Zoeken.
Dan krijg je volgend scherm:

Exporteer vervolgens naar CSV.

In kolom L staat de primaire afdeling en in kolom M staan de overige afdelingen waar toegang toe gegeven is.

Deze export kan ook gebruikt worden om medewerkeraccounts up to date te maken.
Kijk hiervoor ook bij “Hoe hou ik Medewerkersaccounts up to date?”.

Medewerkersaccount (2)

Er zijn 2 manieren:

  1. CSV File
    – Ga naar Beheer – Medewerkers
    – Alle medewerkersaccount kunnen middels CSV-export naar excel gezet worden.
    – Klik op Zoeken.Dan krijg je volgend scherm

    Exporteer vervolgens naar CSV.


    In kolom P staat de laatste login datum. Velden die hier leeg zijn, hebben nooit ingelogd. Je kan filteren op vb. alles ouder dan 1 jaar en kijken of die accounts kunnen verwijderd worden.
  2. Beheer – meerdere accounts (de)blokkeren

    Handig als het niet zoveel accounts betreft. Ga naar


    Een lijst met Naam- Gebruikersnaam en Laatst ingelogd wordt zichtbaar.
    Je kan aanvinken wie er verwijderd dient te worden.

Je kan deze medewerkers vinden door bij medewerker accounts een CSV-export te doen.
Klik op Zoeken.
Dan krijg je volgend scherm:

Exporteer vervolgens naar CSV.

In kolom L staat de primaire afdeling en in kolom M staan de overige afdelingen waar toegang toe gegeven is.

Deze export kan ook gebruikt worden om medewerkeraccounts up to date te maken.
Kijk hiervoor ook bij “Hoe hou ik Medewerkersaccounts up to date?”.

Mitz (1)

Categorie: Mitz

Nee, blijf toestemmingen registreren. Alle bestaande toestemmingen worden automatisch overgezet naar MITZ. Hoe eerder geregistreerd, hoe beter.

Notificatie (1)

Ja dat kan.
– De email notificatie van signaleringen moet actief per medewerker worden aangezet.
– Dit kan gevraagd worden aan de hoofdgebruiker.
– Als hoofdgebruiker kan je kijken bij de vraag “Hoe zet ik de email notificatie aan?”.

Opschonen (1)

Er zijn 2 manieren:

  1. CSV File
    – Ga naar Beheer – Medewerkers
    – Alle medewerkersaccount kunnen middels CSV-export naar excel gezet worden.
    – Klik op Zoeken.Dan krijg je volgend scherm

    Exporteer vervolgens naar CSV.


    In kolom P staat de laatste login datum. Velden die hier leeg zijn, hebben nooit ingelogd. Je kan filteren op vb. alles ouder dan 1 jaar en kijken of die accounts kunnen verwijderd worden.
  2. Beheer – meerdere accounts (de)blokkeren

    Handig als het niet zoveel accounts betreft. Ga naar


    Een lijst met Naam- Gebruikersnaam en Laatst ingelogd wordt zichtbaar.
    Je kan aanvinken wie er verwijderd dient te worden.

Signaleringen (2)

Dit kan enkel op medewerkers niveau aangezet worden.
Ga naar Beheer  –  Medewerkers

zoek op naam, ga naar het tabblad “Account”  en dan


Vink dit aan. De medewerker ontvangt om 12 uur en om een 16 uur een email met een overzicht van alle openstaande signaleringen.
In het onderwerp van de e-mail staat de datum van de signalering en het aantal openstaande signaleringen.

Ja dat kan.
– De email notificatie van signaleringen moet actief per medewerker worden aangezet.
– Dit kan gevraagd worden aan de hoofdgebruiker.
– Als hoofdgebruiker kan je kijken bij de vraag “Hoe zet ik de email notificatie aan?”.