Veelgestelde vragen over POINT
Contacteer de hoofdgebruiker in je organisatie om je account te deblokkeren. Indien dat niet mogelijk is, kan je via je POINT startscherm vragen om het account te ontblokken. Het is organisatieafhankelijk waar deze email terechtkomt: intern of bij helpdesk@rijnmondNet.nl.
Een account deblokkeren kan op verschillende manieren
- Via Beheer – Meerdere accounts (de)blokkeren/verwijderen
Vink De-Blokkeren/Verwijderen aan.
Druk op zoeken en alle geblokkeerde accounts zijn direct zichtbaar.
Vink de betrokken medewerker aan en klik op deblokkeren.
Koppel dit terug aan de medewerker.
- Via Beheer – Medewerkers – Tabblad – Account
Bij de geblokkeerde medewerker staat er een vinkje naast “Medewerker is geblokkeerd”.
Dit vinkje wegklikken lost het blokkeren op.
Koppel dit terug aan de medewerker.
- Volg de instructies van de systeem “De-blokkeren aangevraagd” e-mail
Er zijn 2 manieren:
- CSV File
– Ga naar Beheer – Medewerkers
– Alle medewerkersaccount kunnen middels CSV-export naar excel gezet worden.
– Klik op Zoeken.Dan krijg je volgend scherm
Exporteer vervolgens naar CSV.
In kolom P staat de laatste login datum. Velden die hier leeg zijn, hebben nooit ingelogd. Je kan filteren op vb. alles ouder dan 1 jaar en kijken of die accounts kunnen verwijderd worden.
- Beheer – meerdere accounts (de)blokkeren
Handig als het niet zoveel accounts betreft. Ga naar
Een lijst met Naam- Gebruikersnaam en Laatst ingelogd wordt zichtbaar.
Je kan aanvinken wie er verwijderd dient te worden.
Om op bepaalde postcodes gevonden te worden, stel je bedieningsgebieden in. De bedieningsgebieden kunnen op afdelings- of organisatieniveau aangemaakt worden. Voor de vindbaarheid maakt het niet uit voor welke je kiest.
- Je gaat naar het beheer van je organisatie
- Bedieningsgebieden op organisatieniveau instellen:
- Ga naar beheer en zoek je organisatie op.
Klik op de naam van je organisatie om het beheerscherm te starten.
- Ga naar het tabblad Bedieningsgebieden en klik op het plusje om een bedieningsgebied toe te voegen
- Geef het bedieningsgebied een unieke naam en voeg de postcodes van het bedieningsgebied toe. Het is belangrijk om in de regel op Opslaan te klikken en daarna pas onderin op Opslaan (en sluiten). Als je dat niet doet, worden de postcodes niet opgeslagen.
- Wanneer je een (nieuwe) afdeling aanmaakt, kun je aanvinken aan welk bedieningsgebied de afdeling gekoppeld wordt. Het is belangrijk dat aan te vinken.
- Bedieningsgebieden op afdelingsniveau instellen:
- Ga naar beheer en zoek je organisatie op.
Klik op de naam van de afdeling (rechts in beeld) om het beheerscherm te starten.
- Ga naar het tabblad Bedieningsgebieden. Je ziet in beeld dat er voor de organisatie geen gekoppelde gebieden zijn. Dat klopt, omdat je er voor kiest het in te stellen op afdelingsniveau.
Klik op Toevoegen om een postcodereeks toe te voegen.
- Vul de Vanaf en Tot en met postcodes in en geef een unieke Beschrijving. Het is belangrijk om in de regel op Opslaan te klikken. Als je dat niet doet, worden de postcodes niet opgeslagen.
Je kunt nog een postcodereeks toevoegen als je dat wilt.
Klik als je klaar bent onderin op Opslaan (en sluiten).
Om als aanbieder gevonden te worden in Point, is het belangrijk om aan te geven wáár je zorg verleent. Dit doe je door postcodes aan je afdelingen toe te voegen. Als dat niet ingevuld is, wordt de organisatie niet gevonden wanneer binnen bepaalde postcodes naar een aanbieder gezocht wordt.
Dit kan enkel op medewerkers niveau aangezet worden.
Ga naar Beheer – Medewerkers
zoek op naam, ga naar het tabblad “Account” en dan
Vink dit aan. De medewerker ontvangt om 12 uur en om een 16 uur een email met een overzicht van alle openstaande signaleringen.
In het onderwerp van de e-mail staat de datum van de signalering en het aantal openstaande signaleringen.
Je kan deze medewerkers vinden door bij medewerker accounts een CSV-export te doen.
Klik op Zoeken.
Dan krijg je volgend scherm:
Exporteer vervolgens naar CSV.
In kolom L staat de primaire afdeling en in kolom M staan de overige afdelingen waar toegang toe gegeven is.
Deze export kan ook gebruikt worden om medewerkeraccounts up to date te maken.
Kijk hiervoor ook bij “Hoe hou ik Medewerkersaccounts up to date?”.
Het is niet mogelijk om dit in POINT in te regelen.
Tip: mail de contactpersonen in de regio proactief. Deze contactpersonen staan vermeld op de servicepagina van POINT.
Ja dat kan.
– De email notificatie van signaleringen moet actief per medewerker worden aangezet.
– Dit kan gevraagd worden aan de hoofdgebruiker.
– Als hoofdgebruiker kan je kijken bij de vraag “Hoe zet ik de email notificatie aan?”.
Jouw organisatie wordt dan niet gevonden wanneer binnen bepaalde postcodes naar een aanbieder gezocht wordt.
